City of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu City of San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu

City of San Francisco

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Yvonne

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een reisverslag vanuit het Westen van de USA.
Een hoop gedaan en voordat ik dingen vergeet, schrijf ik weer een blog.

We begonnen de dag zeer vroeg; om 6 uur ging de wekker.
We moesten ons op tijd melden bij pier 33 voor de ferry naar Alcatraz, waar we met de bekende Cable-Car naartoe gingen. Om zo min mogelijk vertraging op te lopen door drukte besloten we ruim een uur van te voren bij de opstaphalte te staan. Gelukkig viel de drukte erg mee en zaten we met het ochtendzonnetje in de tram.
Nog even langs de starbucks voor een koffie en croissantje en we waren klaar voor het boeveneiland.

Eenmaal aangekomen op het eiland werden we verwelkomt door een Ranger. Zij vertelde het 1 en ander over het eiland, waarna wij door zijn gelopen naar het gevangenis gedeelte.
Toen we binnen liepen, kwamen we meteen in de doucheruimte terecht. Dit was een waterbuis die aan het plafond hing met vele douchekoppen eraan.
Vervolgens kregen we een koptelefoon met audio-tour in het Nederlands. Dit was erg interessant. Met de audio-tour werden we door de gevangenis-blokken begeleid; van isoleercel tot cellen waar gevangenen ontsnapt zijn. Bizar om te zien (en te horen) hoe de gevangenen daar gevangen zaten. Op de route hingen diverse fotoborden met teksten. Hier stonden foto's op van gevangenen en bewakers.
Ook werden er ontsnappingspogingen verteld; 1 die helemaal uit de hand liep en 1 van 3 mannen die vervolgens, tot op de dag van vandaag, nooit gevonden zijn.
Je moet er niet aan denken om hier gevangen te zitten in zo'n klein hokje, in zo'n grauw en guur gebouw. Ik snap dat je hier elke dag aan ontsnappen denkt.

Eenmaal weer aangekomen op vaste land zijn we op een Big-Bus gestapt. Dit was een open bus waarmee we door heel SF reden; een rit van 2.5 uur. Hier hebben we een hele hoop gezien, van de hippie buurt tot over de Golden Gate Bridge.
Na een vermoeiende dag zijn we daarom ook vroeg gaan slapen.

Vandaag konden we lekker uitslapen, we hadden niet veel gepland. We hadden fietsen gehuurd maar hier zit geen tijd aan verbonden.
Om 11 uur zaten we op de fiets, een stadsfiets met veel versnellingen.
We hadden onze route zelf al uitgestippeld. We zouden via de pier naar de Golden Gate Bridge fietsen om zo de vele steile heuvels te vermijden. Helaas was het erg bewolkt en hing de mist zeer laag. Zelfs op de brug was de mist erg dicht en konden we bijna niets van de brug en de kustlijn van SF zien. Wat waren we blij dat we gisteren met bus-tour de brug wel goed hebben gezien.

Nu we toch lekker aan het fietsen waren wilde we de Painted Ladies wel graag zien. Dit zijn de gekleurde huisjes, bekend uit Full House.
Hier hebben we ook gelijk wat gegeten aan een picknicktafeltje. Even bijkomen van al dat fietsen met typische huisjes op de achtergrond.
Na wat foto's stapte we weer op de fiets. Nu gingen we op weg naar Lombard Street. Het bekende steile weggetje.
En poeh wat een route was dat!! Onwijs steile weggetje omlaag maar ook weer omhoog. Dit was niet te doen, dit moesten we lopen en zelfs dat was pittig; kuiten en billen begonnen te verzuren hihi
Eenmaal aangekomen was het ontzettend druk, wat een toeristische attractie was dit!! Maar ik snap wel waarom; super mooi onderhouden zigzag weggetjes met aan de zijkanten grote hortensia's. Erg gezellig!!

Via de haven reden we terug naar Fishermans's Warf. Ik vond dat we wel wat lekkers hadden verdiend na al dat zwoegen. Ik had gisteren al zo'n lekker appel op een stokje gezien bezaaid met chocola en m&m's, dus dit leek me wel wat. En dat was het ook, hmm heerlijk, toch nog m'n vitamines binnen gekregen haha.
Rob koos voor een soort deeg patatjes, mini churro's. Deze hebben we lekker aan de haven opgegeten.
Het was ondertussen alweer half 6, tijd om de fietsen terug te brengen en lekker te douchen.
We merkten dat het spits uur was. Het werd onwijs druk aan de doorgaande Market Street. Crossend tussen de auto's en langs de bussen vonden onze baan naar het verhuurbedrijf. Dit was wel erg gaaf! We hebben wel gemerkt dat je SF het beste door kan gaan met fiets, met de auto is het maar een zootje.

Onze roadtrip zit er bijna op, helaas..
Morgen gaan we naar Monterey. We hopen hier lekker naar het strand te kunnen. Iets wat we heel de vakantie nog niet gezien hebben, dus nu alle spullen bijeen pakken en de bikini/zwembroek klaar leggen.