Bye Bye National Parks, Hello Big City! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu Bye Bye National Parks, Hello Big City! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu

Bye Bye National Parks, Hello Big City!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Yvonne

01 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost dus het is weer tijd om onze avonturen te vertellen aangezien het er weer een hoop zijn.

Te beginnen met de zonsopgang bij Zabriskie Point in Death Valley. De wekker stond om 5 uur maar doordat de airco in de slaapkamer stond te loeien, hoorde ik de wekker pas na 10 minuten. Oops, verslapen dus. Snel Rob wakker gemaakt, aangekleed, camera gepakt, eten voor onderweg en hup de auto in.. om 5.15 was de temperatuur al 38 graden!
Uiteindelijk kwam iets over 6e de zon achter de bergen tevoorschijn. Death Valley heeft echt meer te bieden dan alleen hete vlaktes. Dit is echt heel mooi!!

Aangezien het nog best vroeg was en wij toch nog best wel moe waren, zijn we nog even een uurtje gaan liggen. Daarna begon de dag echt voor ons.

We reden naar Mammoth Lakes, een totaal andere wereld. Na flink geklommen te hebben en een daling van 9% te hebben gehad kwamen we aan in een wintersport gebied wat te zien was aan alle poster en reclame borden van skieende mensen. Er lag alleen geen vlokje sneeuw, grappig om hier met 28 graden te rijden!
Nadat we bij het Visitor Center zijn geweest reden we naar Lake George om daar te hiken. Wat een mooi bos gebied daar!! Super mooie hike gehad waar we uiteindelijk uitkwamen bij een heel mooi meertje.
Na de hike nog naar een hoog uitzichtpunt gereden maar door de bewolking was hier weinig van te zien, jammer. Wel zagen we vanaf hier verschillende skiliften.

De volgende dag ging onze trip weer verder. Onze route was gepland langs een aantal meertjes. Dit viel alleen wat tegen, hierdoor reden we er snel doorheen.
Nu op naar Bodie. Een verlaten stadje in de tijd van de goudkoorts. Wat was dit indrukwekkend!! Door de jaren heen, de branden en de verwaarlozing is nu nog maar 5% over om te bezichtigen.
Doordat het een verlaten stadje is, kan je bij vele houten huisjes naar binnen kijken waar je de inrichting, banken, stoelen, tafel, bedden en kleding nog ziet hangen. Erg bizar om te zien.
Zelfs een saloon met roulette tafel was nog intact. Ik snap precies waarom het ook wel 'Ghost Town' genoemd word.

Na deze geweldige stop ging onze route verder, nu over de Tioga Pass. Hier werd het alleen erg bewolkt, gevolgd door een lange regenbui. Balen, toch nog regen in onze vakantie. Gelukkig kwam er na regen regen zonneschijn.
Net nadat we Yosemite National Park binnen reden, begon de zon te schijnen en de temperatuur te stijgen.
Perfect voor onze volgende stop bij Olmsted Point. Een prachtig uitzichtpunt over Yosemite.
Aan het einde van de Tioga Pass lag de Tuolumne Grove. Een hikeroute door het bos met mammoetbomen en sequoia's. Deze hike liep style naar benende langs hele lange oude bomen.
Daar hebben trouwens we de eerste beer gezien!! In een grasveld waar hij rustig stond te grazen. Super gaaf om zo'n beest in de wilde natuur te zien. Na de pittige wandeling, die tevens ook weer omhoog gelopen moest worden, kwamen we bijna uitput aan in ons hotel. En wat voor hotel; een keukentje, open haard, balkon met uitzicht op een stromend riviertje en als klap op de vuurpijn; een 2-persoons jacuzzi in de badkamer!! Heerlijk om zo bij te komen voor de volgende dag.

Er stond weer een flinke hike op ons te wachten, tevens onze laatste hike van de vakantie.
We beklommen de Yosemite Upper Falls. Dit was een klim van zo'n 2.5 km lang (enkel heen) en waarin we ruim 300 meter omhoog zijn geklommen met zo'n 60 zigzag weggetjes. Het uitzicht was waanzinnig!! We zagen de hoge waterval van heel dichtbij en de auto's beneden als hele kleine Madurodam speelgoedautootjes.
Na deze bizarre hike zijn we nog naar Glacier Point gereden, ook weer een hoog uitzichtpunt maar dan de andere kant van Yosemite. Waar je erg mooi en goed over Yosemite kan kijken, en precies kan zien waar wij geklommen hebben!
Op weg naar ons hotel kwamen we weer een beer tegen!! Nu nog dichterbij. Het was een zwarte beer op een rots, maar naar beter kijken liep er nog een jonge beer rond. Daarom hield de mama-beer ons goed in de gaten en keek ze erg protected. Ik stapte, na wat foto's, snel maar weer de auto in.
Als laatste wilde we toch nog naar de Lower Fall waterval. Nu we erg toch waren, gelijk maar van de gelegenheid gebruik maken.
Na wat geklim en geklauter over flinke rotsen (waar Rob z'n zonnebril verloor) kwamen we ook hier erg dichtbij! Super leuk en super mooie foto's gemaakt.
Nu was de dag echt voorbij, we waren moe, voelde onze vies en wilde nog maar 3 dingen: eten & douchen & slapen!!

Nu zit ik in de hotelkamer in San Francisco mijn verhaaltje te typen en hebben we ook hier weer een hele dag meegemaakt.
Na een lange rit over drukke snelwegen, zoekend naar de parkeergarage van het hotel kwamen we eindelijk aan in het hotel.
We wilde graag de stad in maar wisten totaal niet wat we wilde doen en hoe we ergens heen kwamen. Openbaar vervoer werd ons afgeraden ivm de zwervers en de chaos. Dit was bovengrond al goed te zien, de zwervers lagen als bosjes op de stoep.
Daarom besloten we om met de kabeltram naar Lombardstrt te gaan. Een super steile weg met haarspeldbochten.
Maar aangekomen bij de kabeltram, stond er een enorme rij!! Oeps, slaan we toch maar even over, dan maar lopen.
Maar halverwege zagen we dat er 2 mensen, zomaar zonder rij, op de tram stapte. Dit was onze kans; dit moesten wij ook proberen, en ook ons lukte het!! Het bleek trouwens een 3de opstappunt te zijn.
Eenmaal op de tram, wisten we niet waar de tram heen ging, totdat een vrouw aan de bestuurde vroeg of de tram ook naar Fisherman's Warf ging. Ja, dus hier gingen wij ook maar heen. Lombardstr zou later wel komen.
Aangekomen bij de warf zag het er heeeeel leuk en gezellig uit! Een pier vol met winkeltjes, (vis)restaurantjes en gezellige drukte.
Hier hebben we bij een gezellig restaurantje heerlijke vis gegeten en gezellig rondgelopen.
Met de kabeltram zijn we vervolgens weer terug naar het hotel gegaan, waar we aan de praat raakte met een Amerikaanse vrouw. Zij was erg nieuwsgierig waar wij vandaan kwamen, en zo zit je heel de weg gezellig te kletsen.
Het was daarna nog een stukje lopen en ondertussen flink afgekoeld. Het was gewoon koud, dus verlangde naar een warme douche.

Nu gaan we lekker slapen, morgen weer vroeg op want we gaan met de ferry naar Alcatraz-Island. Eens zien hoe de boefjes daar gevangen zaten.
En daarna nog een typisch toeristische attractie: de hop on - hop off bus. Zo zien we heel de stad en kunnen we uit- en opstappen waar we willen.

Bye!!

• 01 Juli 2015 - 07:50

Marianne:

Hey vakantiegangers! Klinkt zó gaaf allemaal! Enjoy San Francisco! X

• 02 Juli 2015 - 05:22

Rob En Yvonne Van Mil:

Dank je wel Marianne!!
    Hebben het onwijs naar ons zin, al zooooveel gezien en gedaan!
    xx