Hot, Hotter, Hottest - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu Hot, Hotter, Hottest - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu

Hot, Hotter, Hottest

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Yvonne

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Daar zijn we weer!
Maar nu vanuit warm Death Valley. En met warm bedoel ik ook echt heel warm. Tijdens de rit naar Badwater Basin tikte de auto de 50 graden (!) aan en aan het zwembad was het zo'n 47 graden. Het zwemwater was lauw tot warm en terug op ons bedje stonden de zweetdruppeltjes na 2 tellen alweer op ons voorhoofd.

Maar goed, even terug naar waar ik gebleven was.
We zouden fietsen gaan huren in de Grand Canyon en dat hebben we gedaan! We waren op tijd op, om zo niet in de hitte te hoeven fietsen. Om half 10 zaten we al op onze 'cruizer'.
We hadden besloten om een niet te ruige route te doen, de gele lijn (Hermit's Rest) leek voor ons prima.
Na een lekker begin door het bos (met een aardig vaartje naar beneden) begon de tocht langs de Grand Canyon.
Maar oei dat viel af en toe toch best tegen, het klimmen was aardig pittig, de uitzichtpunten daar in tegen waren adembenemend.
Na het eindpunt van de route te hebben bereikt moesten we ook weer terug. We merkte dat we moe waren geworden dus snelheid was iets lager dan de heenweg.
Pas toen we terug waren bij het verhuurbedrijf bij het Visitor Center kwamen we erachter hoeveel kilometers we hadden gefietst: maar liefst 34!! Dat verklaarde waarom we zo moe waren geworden haha.
Het fietsen moest natuurlijk wel beloont worden met een lekkere duik in het zwembad, en 's avonds een heerlijke grote pizza die we samen hebben opgegeten.
Op het laatst moment wilde we eigenlijk de zonsondergang van Grand Canyon graag zien! Dus snel in de auto en naar een uitzichtpunt bij het Visitor Center. Helaas waren we niet de enige met dit idee en even was ik bang dat we het zouden missen. Maar doordat we de goede rij (om het park in te komen) hadden gekozen, Rob lekker doorreed en snel een parkeerplekje vonden waren we net op tijd!! Wat was ik hier blij mee, het was zoo mooi!! Perfecte afsluiter van de Grand Canyon.

De volgende dag ging onze roadtrip weer verder. Nu weer terug naar Las Vegas, via een klein omweggetje om over de beroemde Route 66 te rijden.
Wat een super leuke weg met leuke winkeltjes is dit!
De jaren '50/'60 is hier nog goed terug te zien met een touch van de Disneyfilm Cars.
Na wat souvenirs te hebben ingeslagen ging onze trip weer verder.
Bijna bij Las Vegas aangekomen, reden we over de Hoover Dam, dus ook daar zijn we nog even gestopt. Wat een drukte daar zeg, en wat een immens groot ding. Erg indrukwekkend, maar de temperatuur werd dat ook. Het liep daar tegen de 47 graden en samen met de wind leek het net alsof je een voorverwarmde oven open deed en de warmte tegen je gezicht waaide.
We wilde nu nog maar 1 ding; zwembad! Gauw door dus.
Ons hotel lag dit keer aan de andere kant van Vegas, bij de Fremont Street Experience. Het was hier enorm druk, dus het duurde even voordat we aan de beurt waren voor de 'valet-parking', waren ingecheckt en uiteindelijke bij het zwembad lagen. En wauw, er was een glijbaan en een aquarium met grote haaien en tonijnvissen! Zelfs een witte haai zwom er rond, en dat midden in de woestijn.
's Avonds wilde we de light show van de Fremont Street wel eens zien. Ik snap nu waarom Vegas de Hoover Dam nodig heeft om stroom op te wekken want wat zijn dit veel lichtjes!! Echt overweldigend.
En wat een straatartiesten lopen daar rond!! Je kan het zo gek niet bedenken, alles kan daar!
Ook wilde Rob nog een gokje wagen in het casino. Na een drankje aan de bar met een optreden van een Elvis imitator, stond Rob met een sigaar en en biertje aan de roulette tafel. Met veel geluk verdrievoudigde hij zijn inzet!! Viva Las Vegas!!

Na lekker te hebben geslapen, besloten we een heerlijk dagje zwembad te houden. De temperaturen lagen die dag weer erg hoog, dus er is niets lekkerder om een verfrissende duik in het zwembad te nemen.
Na weer te hebben geskypet met het thuisfront plofte we neer bij het zwembad.

's Avonds wilde we de Strip nog een keertje op. De vorige keer trokken we dit niet ivm onze jetlag dus nu doen we dit even dunnetjes over.
Wat een geweldige ervaring weer hier!! Al die verlichte winkels, enorme billboard, auto's die rijden te pronken en onwijs veel mensen en behoorlijke hitte.
Geweldig om hier de laatste avond van Vegas door te brengen.
Onze beschrijving voor Vegas is extreem, niets is te gek en alles kan!!

Nu zijn we weer aangekomen bij onze volgende bestemming: Death Valley. En het is hier totaal niet wat er hadden verwacht. Het is best wel mooi. Mooie gebergtes met veel verschillende kleuren en niet alleen kale vlaktes waar gaan bal te zien is.

Straks gaan we een hapje eten bij een Saloon in de Ranch en morgen vervolgen we onze weg naar Mammoth Lakes, na de zonsopgang hier te hebben gezien.

Onze kilometerstand van onze trip staat nu al op 2100 km!! Ben benieuwd hoeveel we uiteindelijk gaan rijden!

See you later!!