Time Traveling - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu Time Traveling - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu

Time Traveling

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Yvonne

23 Juni 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Weer een reisverslag uit het zonnige en warme Amerika, tot nu is ligt de temperatuur tegen de 40 graden of iets eronder. Prima vertoeven dus!

Maar goed, ik zal jullie niet te jaloers maken dus ik zal snel verder gaan met onze belevenissen.

Onze reis ging verder naar Page. Nadat we daar aankwamen haalde we meteen onze kajak op. Een klein gebouwtje naast de 'Page Fire Department', waar alle brandweerwagens en ambulances buiten stonden te pronken.
Met een geinproviseerde dakdrager voor de kajak, 3 spanbandjes, 2 zittingen, 2 zwemvesten en een drybag gingen we op pad. Na wat navraag besloten we te beginnen bij de Lone Rock. Dit wat een Rock die midden in het Lake-Powell meer stond waar je leuk omheen kon varen.
Na wat geknoei met het in elkaar zetten van de kajak , zaten we een kwartiertje later op het water.
Met 40 graden was dit toch wel de beste manier om je dag door te komen.
Na 2 uurtje daar rond te hebben gevaren, gezwommen en wat gerelaxed te hebben gingen we weer op pad om ergens anders te peddelen.
Deze keer bij de Antelope Point.
Wauw wat was het hier mooi!! Onderweg hebben we de kajak de rotsen op getrokken om daar even te genieten van al het moois. Heerlijk schoon, helder en verkoelend water met ons om heen alleen maar de rotsen van het begin van de Antelope Canyon.
We besloten weer snel door te gaan, de tijd tikte door en wilde nog wel een stukje door de wateren varen van de Canyon.
Onderweg kwamen we veel boot-tours tegen en locals die met een bootje of jetski ons voorbij raasde.
Het was hier erg indrukwekkend en mooi, maar toch moesten we omkeren. We werden moe en moesten het hele stuk ook nog terug.
Na een vermoeiende dag kwamen we eindelijk aan in ons hotel met een kamer wat uitkeek op het haventje achter het resort.

De volgende dag stond er weer een drukke planning te wachten dus we moesten op tijd uit de veren.
Te beginnen met een bezoek aan de Horseshoe Bend. Dit een bocht in het begin van de Colorado River wat precies de vorm heeft een hoefijzer van een paard.
Dit was nog een flinke klim door de duinen om er te komen maar zeker de moeite waard. Het zweet brak ons uit toen we weer naar de auto terug liepen en het was nog maar 10:30..
Nu snel op weg naar de Antelope Canyon tours. Dit stond erg hoog op m'n lijstje dus keek er erg naar uit.
In de laadruimte van een pick-up waar we op een bankje zaten reden we met een local naar de ingang van de Canyon. Het tijdstip dat wij hier waren was erg populair ivm het lichtinval, het was daarom ook erg druk!!
Maar eenmaal in de Canyon vergat ik de drukte snel. Wat een adembenemend mooi natuurverschijnsel!! Onze chauffeur was tevens onze gids en deed het erg leuk, hij vroeg zelfs andere mensen aan de kant zodat wij een mooie en goede foto konden maken. Nou en die heb ik hoor! Wat was dit gaaf!!
Met de truck weer terug naar de office en snel de auto in want we moesten weer door maar nu naar Monument Valley.
Het was een lange rit maar ook dit was weer erg mooi. De '3-Sisters' stonden er als troste pauwen bij; de 3 beroemde grote oranje-rotsengebergte op een uitgestrekt desort gebied.
Nabij het Visitor Center reden we de off-road route op waar het stof je om de oren vloog en het 'indianen-gevoel' nog meer kreeg.
Na een hoop leuke en mooie foto's reden we naar ons hotel, het was ondertussen alweer begin van de avond.
Het hotel lag tegen een bergketen aan, super mooie locatie en ons balkon had het uitzicht over de 3-Sisters.
Na een lekkere Amerikaanse steak maaltijd, nog even gechilled op ons balkon en nagenoten van alle foto's die we tot nu gemaakt hebben.
De volgende dag wilde ik perse opzoek naar de lange, kaarsrechte weg met de beroemde gebergte op de achtergrond. Gelukkig na een heel stuk terug te hebben gereden, eindelijk gevonden!! Weer hele mooie plaatjes geschoten en hup weer de auto in.
Nu op weg naar de Grand Canyon. Dit was een rit van bijna 3.5 uur.
Ik snap nu precies wat ze bedoelen met het woord Grand. Wat is het een enorme uitzicht en een enorm grote Canyon. Je word bijna duizelig als de verte en diepte in kijkt.
Na wat rond te hebben gelopen en wat research te hebben gedaan, hebben we besloten om morgen fietsen te gaan huren.
Op deze manier kan je toch het snelste van A naar B om de uitzichtpunten te bereiken.

De verhalen en ervaringen zal ik proberen weer zo snel mogelijk te posten.

See you later, bye!