Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Rozenburg, Nederland van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Rozenburg, Nederland van Rob en Yvonne Mil - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Rob en Yvonne

26 Mei 2015 | Nederland, Rozenburg

Hee iedereen!!

Hier is mijn eerste reisverslag over onze waanzinnige reis naar West-Amerika.

Het begint steeds dichterbij te komen, dus nu ook echt wel steeds spannender. Nog een kleine 3 weken en we zitten met onze kont in USA!!
De laatste dingetje zijn we nu aan het uitzoeken, voorbereiden en eventueel boeken om deze reis goed te laten verlopen. Het zou zonde zijn als we voor vervelende verrassingen komen te staan of juist iets heel bijzonders over het hoofd zouden zien.

De route is helemaal gepland, de overnachtingsplaatsen zijn zelfs al in de TomTom gezet. Op deze manier weten we precies hoelang we erover doen om van plaats naar plaats te rijden.

Ook vele activiteiten zijn al geboekt zoals de veelbelovende Antelope Canyon Tour in Page en de Alcatraz Tour bij San Francisco.
Wegens de populariteit van deze activiteiten zijn ze snel volgeboekt, daarom twijfelde we hier niet lang over en hebben deze daarom maar vroegtijdig vast gezegd.

Van de week gaan we nog even naar de stad om te shoppen voor de benodigde kleding; korte broeken, T-shirts, topjes, bikini/zwembroek enz. Super leuk om zo gericht te winkelen. Als ik eraan denk krijg ik al een lach op mijn gezicht, wetende dat de vakantie eraan zit te komen.

Toch zijn er ook een aantal dingen die geregeld moeten worden om de VS in te komen. Zoals het aanvragen van een ESTA. Hiermee verklaar je dat je de VS bezoekt alleen voor vakantie doeleinde en niet voor vast verblijf of voor het plannen van een aanslag.. ach die Amerikanen zijn soms een beetje doorgeslagen..

Om deze vakantie zo goed mogelijk vast te leggen lijk ik wel een paparazzi. Om zo echt geen moment te missen van al het moois wat op ons pad gaat komen.
Spiegelreflexcamera: check, reserve-accu: check, SD kaartjes met voldoende ruimte: check, back-up SD kaart: check
Compactcamera: check, reserve-accu: check, SD kaartje met voldoende ruitme: check, back-up SD kaart: check
Selfie-stick: check
Action cam: check, de handige bijbehorende accessoires: check
Tablet: check, SD kaart om back up te maken van alle foto's en video's: check..
Hmm ik denk dat ik hiermee heel ver kom om deze reis zo goed mogelijk vast te leggen en om aan jullie te laten zien wat wij allemaal beleven en meemaken.
En natuurlijk ook om over 50 jaar aan onze kleinkinderen te laten zien waar 'opa & oma' vroeger geweest zijn en wat zij toen allemaal durfde, haha!

Oké tot nu even dit verslag over de voorbereidingen.
Ik hoop dat jullie deze verslagen met plezier zullen lezen en ik zal proberen het goed up to date te houden.

Groetjes,
Yvonne